söndag 7 april 2013

Söndag

Idag är det söndag och för en gång skull har vi gjort lite här hemma, eller ja lite! haha :)
Först så fick vi sovmorgon till kvart i 7! UNDERBART! Dock var jag supertrötter men efter Vincent har pillat på allt han inte får i sovrummet så var det bara att gå upp, blev ganska pigg!
Sen gick vi och la oss igen efter vi hade borsta våra tänder som man ska göra varje morgon och kväll!
Men då ville inte Vincent sova så då fick pappa allt ta och gå upp och leka med Vincent så fick jag ta och sova lite.
Sen städade vi lite, sedan åt vi lunch, gick ut och lekt massor.
Sedan när Vincent gungade kom en liten flicka och ville med gunga, det fanns två st. Så då gjorde hon det. Hon sa att hon kunde gunga ända upp till himlen och att det inte alls var kallt där uppe för att Matti frågade det. Sedan frågade hon vad jag hette då sa ja Emelie och frgåade vad hon hette, lite oklart om det var Elvira eller Vira eller något liknade, hon kanske var 5-6 år. Sedan sa hon att hon skulle till Willys helt själv, sen sa hon att hennes mamma var död och hennes pappa. Där tyckte jag att hon började lite läskig. Hon gjorde lite lustiga saker som man inte riktigt kan beskriva om man inte har sätt det själv liksom. Men USCH! Sedan gick hon, sen vände hon sig om och sa att hon skulle hämta vantar, då gick vi. Jag blev faktiskt rädd. Så vi gick hem med snabba steg, hehe.

Väl hemma så blev Vincent jätte mammig, men jag fixade lite mat och vekt tvätt och satte på en ny maskin. (som jag på nu att jag inte har hängt upp än! :O Får göra det efter det här! :) ) Sen blev det mat för Vincent sedan prata med ukki (farfar) på skype, sen leka lite med oss. För att sen byta blöja, borta tänder, äta välling och sedan sova!

Här kommer det lite bilder från veckan :







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar