söndag 28 juli 2013

Det där med mat...

Tänkte bara skriva av mig om hur jag hat ätit lite under denna graviditet men mest för mig så själv så jag kommer ihåg det senare sen. 

Frukost kan vi börja med: Har inte kunnat njuta av frukosten på över en månad nu, blir bara svårare och svårare för mig att äta utan att må illa! Jag som ääälskar frukost annars. 

Lunch: Har jag inte heller kunnat äta på jätte länge, har jag tur får jag i mig lite, men oftast så hoppar jag över det målet och tar en frukt eller något litet om jag är på humör. För vet ju att man måste äta!Speciellt  när man är gravid!

Middag/kvällsmat: Här går det lite bättre att äta, får i mig ganska mycket mat, men får passa mig så att jag inte äter för mycket, då mår jag illa. 

Inget av dessa mål vill jag helst inte äta, nu på ett par veckor är jag inte ens sugen på mat någon mer... Matlusten är som bortblåst... 

Vill kunna njuta och längta till mat, det som åker ner bäst är mat med citron i eller på, men helst bara äta citron. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar