tisdag 4 december 2012

Sova i egen säng

Vi har redan sen start skämt bort Vincent med att sova mellan oss, men nu är vi jätte trötta på det och försöker få honom att sova i egen säng.
Det är inte alls lätt för oss, just nu testar vi något som funkar (i alla fall idag), det är skrikmetoden elelr vad den heter. Men usch vad ont det gör i mitt hjärta att höra honom skrika. Fast efter 15min så sov han som en stock, kanske låter länge. Men jag tror verkligen att denna metod kommer att fungera på honom även om det är jobbigt just nu.
Känns som om man är världens sämsta mamma, men det är ju för hans egna bästa ju. Även för oss är det jobbigt att han sover mellan oss, jag sover jätte dåligt och vaknar så fort han rör på sig. Så nu hoppas jag att han sover där hela natten lång!

Han blir även 11 månader idag!!!
En månad kvar tills han blir ett helt år!
Så sjukt att det har gått så fort! För ett år sedan höll jag på att längta ihjäl mig på hur han skulle se ut och bara få hålla honom i famnen...
Snälla kära tid kan vi inte stanna ett tag? Så han blir bebis liiiite längre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar