söndag 14 oktober 2012

Hur kan man göra detta?

Idag tänkte jag skriva om något allvarligt! 

Vet inte om ni har hört talas om Amanda Todd?
Super söt 15 åring som nu har tagit sitt liv för att hon gjorde ett litet misstag.
Allt började med att hon började att vara på olika hemsidor där man kan chatta med nya människor. De flesta sa att hon var vacker och perfekt. Sen en kille ville att hon skulle visa brösten, vilket då hon gjorde. Sen ett år senare så får hon ett meddelande på facebook från den där kille, han ville att hon skulle visa brösten åter igen. Om hon inte gjorde det så skulle han läcka hennes bilder på hennes bröst. Han visste vart hon bodde, vilka som var hennes kompisar och vilken skola hon gick på.

På jullovet sen kommer polisen och knackar på hennes dörr och sa att hennes bilder hade han då skickat till alla! Hon började må jätte dåligt såklart. Hon fick ångest, panik attacker och så vidare. Skolan började sen och alla kallar henne dumma saker, ingen ville vara hennes vän någon mer.

Så hon flyttade och där fick hon kontakt med droger och alkohol, då blev att mycket värre med ångesten. Blev så dålig att hon inte ens kunde gå ut. Ett år senare kommer då denna kille åter igen tillbaka och tar kontakt med hennes nya vänner och skola. Han gjorde även en facebook grupp där hennes bröst var profilbilden. Även denna gång blev hon av med alla vänner och ångesten blev nu ännu värre. All respekt var nu borta åter igen. Här började hon att skära sig, vad fanns kvar att leva för när ingen tyckte om henne? Bilden kommer ju alltid att finnas ute på nätet.  Hon lovade sig själv att aldrig mera göra om det. Hon satt och åt lunch helt själv i skolan, men det orkade hon inte med.

Så bytte hon skola åter igen... Då blev allt mycket bättre fast hon satt ensam i biblioteket och åt lunch ensam. Sen började hon prata med en gamla killkompis. Han sa att han hade börjat få känslor för henne, fast han hade tjej sen innan. Sen var hans flickvän på semester och han ville att hon skulle komma till honom vilket hon gjorde. Men det var ett stort misstag, sen kom han och hans flickvän med 15 andra personer till hennes skola och sa, se dig omkring det är ingen som tycker om dig. Sen började de att slå på henne. En rejäl misshandel,  ingen gjorde något utan alla gick där ifrån. Allt hon ville vara bara att dö, det är ingen som förtjänar detta tänker hon. När hon kom hem så fick hon massa meddelande om att hon borde ta sitt liv.

Hon flyttade ännu en gång, denna gång till sin mamma för att hon ville börja om från början. Men även de visst om hennes bilder. Hoppades på att hon skulle ta sitt liv, de hoppades på att hon skulle se det de hade skrivit.

Varje dag tänkte hon varför lever jag än? Ångest är förskräcklig nu, hon gick inte ens ut på hela sommaren. Det kommer aldrig bli bättre, kommer aldrig kunna gå till skolan. Hon kan inte träffa nya människor eller något. Allt hon gör är att skära sig själv. Hon har till och med tagit en överdos av anitdepp. Som hon nu går på. Hon stannade på sjukhuset i två dagar. Det sista hon skriver i sin video är att hon inte har någon, att allt hon vill är att ha någon på sin sida.


Skriver om detta då jag tycker så himla synd om henne, om jag kunde så skulle jag ge henne en kram! En stor lång kram. Hade jag varit hennes kompis hade jag ALDRIG sagt upp kontakten för att hon gjorde det lilla misstaget en gång! Har haft vänner som har visat mer i cam en bara en gång... Tycker att det så fel att alla ungdommar tror på allt de ser, de fattar liksom inte allvaret i det hela. Ville de verkligen att hon skulle ta sitt liv? HUR kan man vilja att någon ska ta sitt liv? Då måste man ju själv må jätte dåligt eller något. Jag fattar inte och är jätte arg på alla som var hennes kompisar innan det hände. Alla kan vi göra misstag, vi är bara människor. Ingen är perfekt. Åhh, önskar att jag kunde ge henne en kram eller två.
Jag grät när jag såg hennes video, detta måste vi ju göra något åt! Tycker inte ni med det? Hur många är det inte som bli mobbade för ingen orsak alls? Jag förstår inte det roliga med att trycka ner någon. Speciellt inte någon som redan är på botten... Nu måste jag ta ett break och tända ett ljus, en tyst minut för henne.

Just nu snurrar det i mitt huvud, hur kan det gå så långt? Vem vill göra så här? Usch, sitter här och gråter, tycker så himla synd om henne. Hon som är så Vacker....

Jag har hittat alla denna info för hennes egna video. Som ni kan se HÄR.

Vad tycker ni om detta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar