måndag 27 augusti 2012

God morgon

Hejsan, förlåt för den dåliga updaten, men har ju haft fullt upp hela tiden.

I lörsdags var det verkligen full fart hela dagen lång, gick nog upp vid halv 8, fast jag skulle upp kl 7!  Sen blev det frukost. Sen fixa lite med tårtorna och så där. Sen blev det att fixa sig, duscha och så där. Var verkligen jätte nervös. Vi kom till kyrkan ganska tidigt. Men tur det för alla gäster kom lika tidigt dom haha! Förutom Tilda och Rasmus då, de kom PRECIS i tid, hehe. Sen gick dopet jätte bra, trodde inte det. Trodde att Vincent skulle skrika och ha sig då han inte gillar att vara i famnen längre. Dock lovade en person att komma, men hon kom inte... Men så är det. Vincent skötte sig exemplariskt, så glad jag blev. Blev även att hålla in alla tårar, så himla fint det var att döpa sitt egna barn. Mikko läste även en dikt på dopet vilket gjorde det hela lite finare. Lisa var såklart där med och läste sin text jätte bra.
Sen efter dopet så blev det en hel del bilder som togs, kan bjuda på en till, sen är resten privata. Tycker sånt är ganska privat, men det blir ju en hel del bilder som ska framkallas. Vissa förstoringar kommer det med att bli.
Sen kom vi hem där vi skulle ha mottagningen. Massor med fika och tårta blev det. Även super fina presenter! Inte en ända likadan! Fick bland annat en filt där det står namn, datum han är född och hur mycket han vägde och så där, fick en ritad bild på Vincent jätte fin, fick min första tand och lock, halsband, fotoram, fick en vagn som vi fick i tisdags,  läragåvagn, och mycket mer! Sen gick min släkt hemma alla utom systeryster. Vincent kröp även 10 steg!
Då åt de som kom från dalarna. Sen blev det lite prat sen gick vi och hämtade en diskmaskin hos min mamma. Sen åkte de hem. Vi gick till affären för att köpa lite lördags godis då min syster skulle sova över. Sen spelade hon lite spel och jag tog det lugnt. Gick och la mig ganska tidigt då jag verkligen var helt slut!
Söndag: Tänkte bara ta det lugnt denna dag, men ack vad jag hade fel! För att jag började att städa upp efter gårdagen, ställa ner bord och stolar i förrådet. Sen gick vi till affären för att köpa lite bröd och så där. Blev även att tvättat och diska och massor annat. Helt slut även denna dag, gick och la mig ganska tidigt denna dag med. Denna dag gick även Vincent massor helt själv med hjälp av gåstolen! Mammas stora kille! Stod även helt själv i ett par sekunder innan han tog tag i grinden igen. (barngrind)


Idag måndag vet jag inte vad som händer, ska bara till lidl och köpa Vincent en fin jacka som vi fick syn i reklambladet, sen vet jag inte. Hoppas att ni alla har haft en bra helg!

4 kommentarer: