söndag 12 augusti 2012

Njursten

Hejsan!
För er som har följt mig ett tag vet att jag har en sten som sitter i min vänstra njure. De har lyckats att krossa de andra stenarna. Men det är fortfarande en kvar. Den senaste veckan har jag haft ganska ont av och till. Men idag har det varit jätte jobbigt. hoppas inte att det blir ännu ett anfall, då skulle det bli mitt fjärde anfall på typ 4 månader! Typ ett varje månad? Nej men de två första var typ bara 7 dagar emellan, det sista fick jag den dagen jag krossade stenarna.
För er som inte vet vad njursten är kan jag kortfatta det hela. Om man äter mycket fett och dricker dåligt med vatten så kan det bildas små stenar i njuren. Ibland kan de sitta i urinvägarna, visa kan man kisa ut, visa är kantiga(det är då man får ont).
Jag vet dock inte vad orsaken är till mina stenar, men det är nog för att jag dricker för lite vatten...

Jag kan berätta om de andra anfallen någon dag, men det första är mest intressant tror jag, då det var värst! Jag fick feber och så där...

Men nu sak jag lägga mig och kolla på simpsons maraton som går på 6an och tycka synd om mig själv!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar